İş İlanlarım.Net – Güncel İş İlanları

Devlet Üniversitelerine E-Devletten Kayıt Başvurusu Başladı

28.07.2015

Devlet Üniversitesi İçin E-Kayıt Dönemi

Merhaba Sayın Okurlarımız. Devlet Üniversitelerini kazanan binlerce öğrenci bu kolaylık sayesinde artık üniversitenin bulunduğu ile gitmeden evden internet üzerinden e-devlet şifresi ile üniversite kaydını yaptırabilecektir. YÖK tarafından yapılan açıklamaya göre ülkemizde 106 devlet üniversitesi için bu uygulama başladı ve şuan öğrenciler kayıtlarını yapmaktadır. Yani ülke genelindeki tüm devlet üniversitelerine artık e-kayıt dönemi başladı diyebiliriz.Bu kapsamda 2015-2016 eğitim öğretim döneminde devlete ait yükseköğretim kurumlarına yerleşen bütün öğrenciler www.turkiye.gov.tr web sitesi üzerinden elektronik kayıt (E-Kayıt) yaptırabilecektir. Eğer üniversite kaydınızı internet üzerinden yapmak istiyorsanız sizlere adım adım neler yapmanız gerektiğini göstereceğiz. Bu sayede kolay bir şekilde kaydınızı tamamlayabileceksiniz.

e-Devletten Üniversite Kayıtları

ADIM ADIM E-DEVLETTEN ÜNİVERSİTE KAYIT İŞLEMİ

♦Öncelikle internet üzerinden elektronik kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler belirtilmiş olan www.turkiye.gov.tr adresinde yer alan “e-hizmetler”  bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ başlığı altında açılacak olan ‘Üniversite E-Kayıt‘ seçeneğini tıklaması gerekmektedir.

 

♦Daha sonra karşınıza çıkacak olan sayfadan Üniversite Kayıt İşlemleri sayfasında yer alan bilgileri doldurmanız istenmektedir.Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı almasını öneriyoruz. Ayrıca isteyen öğrenciler kazandıkları üniversiteye şahsen giderek kaydını yaptırabilecektir.

♦Son olarak belirtmek istiyoruz ki Elektronik kayda, özel yetenek programları ile elektronik kaydı uygun görülmeyen (sağlık raporu, heyet raporu istenen) bazı programlar dahil edilmeyecek. ibaresi de dikkat çekmektedir.

NOT: Elektronik kayıt işlemi 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. Elektronik kayıt tarihleri ÖSYM yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacaktır. Elektronik kayıt öğrencilerimiz için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Kayıt işlemleri 28 Temmuz ile  5 Ağustos arasında olacaktır.

634 BİN ÖĞRENCİ BU SENE ÜNİVERSİTEYE YERLEŞTİ

2015 yılında ÖSYM tarafından yapılan sınavlar neticesinde bu yıl örgün eğitim programlarına 784 bin 950 öğrenci yerleşti. Bu öğrenciler arasında 634 bin 534’ü devlet üniversitelerine yerleşti.

Bir önceki yazımız olan Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Mezunları Nerelerde Çalışabilir? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.